Everything Exists

The world has disappeared behind its own representation and it is therefore impossible to return to it.”  Jean Baudrillard.

Everything Exists contains a figurative dimension where chaos and the unknown peep out in unsuspected corners. Also in that chaos, in that same fragility of the determinable, in that rupture, new worlds and forms appear and conventional models break.

From this inflection point there is a hint of inseparability and mutual belonging regarding what is form and what is not, the manifest and the unmanifest, as if it were a spiral and a fractal that seeks to reflect the nature of what exists.

The body of Everything Exists is not limited by the figurative representation of reality because it does not only revolve around the recognizable, but also expresses its own dimension of the intangibility of what exists. Thus, true authenticity and the infinite nature of what is real are uncovered.

A language free of unequivocal meanings arises, one that does not try to replace the world, but intends to be part of its constitutive movements.

Everything Exists is an experimentation with the order out of chaos and the logic of accidents. It is an attempt, through image, to approach the unexplored.

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Todo existe

“El mundo ha desaparecido tras la representación del mundo y será imposible volver a él.”
Jean Baudrillard.

En la dimensión figurativa de Todo existe asoma el caos, lo desconocido en rincones insospechados; pero también en ese caos, en esa misma fragilidad de lo determinable -en esa ruptura-, aparecen nuevos mundos y formas donde los modelos convencionales se quiebran.

A partir de este punto de inflexión se insinúa la inseparabilidad y mutua pertenencia de lo que es forma y de lo que no lo es -entre lo manifiesto y lo inmanifiesto-, como en un espiral cuyo conjunto constituye una suerte de fractal que busca reflejar la naturaleza de lo existente.

El cuerpo de Todo existe no está limitado por la representación figurativa de la realidad -pues no sólo gira en torno a lo reconocible-, sino que también expresa su propia dimensión inmaterial dentro del misterio de lo que existe. De esta manera, se descubre la naturaleza infinita y más específica de lo real: lo verdaderamente auténtico.

Así es como se origina un lenguaje libre de significados unívocos, que no intenta sustituir el mundo, sino por el contrario, sólo pretende ser parte de los movimientos que lo constituyen.

Todo existe es una experimentación con el orden del caos y la lógica del accidente. Es un intento, a través de la imagen, de acercarnos a lo inexplorado.